
Każdy właściciel sklepu, handlowiec lub producent marzy o dużym utargu, by jego produkty dotarły do jak największej ilości potencjalnych klientów powinien oferować je w kilku miejscach jednocześnie. Możliwości dystrybucyjne nigdy nie były tak szerokie jak w dzisiejszej dobie internetu, popularne platformy sprzedażowe ułatwiają przebieg transakcji zarówno konsumentowi jak i przedsiębiorcy. Jedną z takich platform jest Amazon – obecnie światowy lider wśród sklepów internetowych. Sprawdź w jaki sposób możesz dołączyć do serwisu, dotrzeć do milionów klientów na całym świecie i rozwinąć swój e-commerce!
Rejestracja w serwisie Amazon jako sprzedawca – kilka rzeczy które warto przygotować
Najważniejsza kwestia bez której nie rozpoczniesz swojej kariery handlowca za pośrednictwem platformy to zarejestrowanie działalności, może to być jednoosobowa działalność gospodarcza, spółka z ograniczoną odpowiedzialnością lub jakakolwiek inna forma legalnej działalności. Jeżeli masz już swoją firmę skompletuj resztę niezbędnych dokumentów. Aby rozpocząć handel przez Amazon będziesz potrzebował następujących rzeczy:
- aktualny adres e-mail (najlepiej firmowy) lub konto klienta Amazon
- aktywną kartę kredytową
- dowód tożsamości lub paszport
- dane rejestracyjne firmy wraz z numerem VAT
- numer konta bankowego na które będą wysyłane wpływy ze sprzedaży
- numer telefonu
Jeśli nie brakuje Ci żadnej z wyżej wymienionych rzeczy, zgodnie z listą zawartą na stronie serwisu, możesz przystąpić do rejestracji.
Założyłem konto sprzedającego – co dalej?
Teraz powinieneś uzbroić się w chwilę cierpliwości, podane przez Ciebie dane muszą przejść proces weryfikacji, aby rejestracja mogła się powieść. Po zaakceptowaniu Twojego wniosku dostaniesz dostęp do prywatnego konta w Seller Central, za jego pośrednictwem będziesz mógł monitorować swój handel przez Amazon oraz zarządzać działalnością sprzedażową.
Zanim zaczniesz zarabiać powinieneś również określić swój plan sprzedażowy, ten który będzie odpowiedni dla Ciebie, determinuje miesięczna ilość produktów jaką zamierzasz sprzedawać do wyboru są dwie opcje:
- Plan indywidualny – przeznaczony dla mniejszych sprzedawców, miesięczna liczba przedmiotów max. 40. Sprzedawcy, którzy nie potrzebują się reklamować ani korzystać z zaawansowanych narzędzi
- Plan profesjonalny – sprzedaż powyżej 40 sztuk miesięcznie, możliwość reklamowania, dostęp do zaawansowanych narzędzi
Jeżeli źle określiłeś swój plan na początku lub z biegiem czasu będzie wymagał on korekty, bez problemu będziesz mógł go zmienić w dowolnym momencie. Od tego z którego planu skorzystasz będzie również zależała Twoja opłata za sprzedaż.
Jak sfinalizować pierwsze zamówienia przez Amazon?
Kiedy masz już aktywne konto oraz określiłeś plan sprzedażowy nie pozostało nic innego jak stworzenie swojej oferty. Na stronie seller central do której uzyskałeś indywidualny dostęp dodajesz identyfikator produktu, zdjęcia, opis oraz hasła dla wyszukiwania, aby handel przez Amazon był owocny podejdź do tego etapu z największą uwagą. Na koniec określ jaka forma realizacji sprzedaży z proponowanych przez platformę będzie dla Ciebie odpowiednia, aby dostarczyć produkt swoim klientom.
Teraz pozostało jedynie czekać na pierwsze zamówienie, jak widać nawet laik poradzi sobie z rozpoczęciem sprzedaży przez Amazon, wystarczy postępować zgodnie z wytycznymi.